genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 23 juli 2017

Alcohol en verslaving, wat kan er en wat kan er niet? Alcoholvrij maakt blij!

Voor mij water of iets zonder alcohol...
Zo een zinnen roepen véél vragen op.
  • Lust je het niet?
  • Ben je ziek?
  • Amai je bent nogal veranderd?
  • Waarom doe je speciaal?
....
Ik las daarnet de blog van 'In 28 dagen van giftbelt naar tempel' en ik kan ze alleen maar gelijk geven.
Waarom wordt er altijd gevraagd waarom je géén alcohol drinkt, maar niet waarom wel?
En wat is de grens tussen graag een glas drinken en een glas teveel drinken?
Waar ligt de grens tussen genieten en verslaafd zijn?

Welke impact heeft alcohol op je leven?
-->> Hoe belangrijk is alcohol in je leven? Bij elke gelegenheid hoort er alcohol : een lastige dag, een zware dag, een leuke dag, een feestje, een samenzijn met vrienden, een toevallige ontmoeting, afspreken om een glas te drinken...

-->>Hoe kan je verlangen naar alcohol : het tijdstip van de dag, het samenzijn,...

-->>Controlefreak : toch altijd meer drinken dan je je had voorgenomen (ik drink er twee en dat zijn er dan plots vier)

Ik las af en toe een alcoholvrije periode in, zelfs al eens een jaar lang.
De mensen vragen dan wanneer je weer gaat drinken? Raar...
Weet je dat alcohol echt schadelijk is voor de gezondheid?
Pas als je niet drinkt, zie je plots hoeveel anderen drinken. Je telt de lege flessen na een etentje en rekent en telt...

Ziezo al deze hersenspinsels gaan door mijn hoofd als ik loop, als ik niet loop, als ik fiets en als ik niet fiets.
Hadden net een weekje vakantie en ik dronk géén alcohol (zie vorige blog).

Alcoholvrij maar blij.
Nè!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten