genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 30 juni 2017

Blueberrycake, zalig genieten van deze lekkernij, gebak voor het goeie doel smaakt dubbel zo lekker!

Ik heb het nog niet verteld maar ik ben deze week begonnen met een nieuw loopschema.
Onder de deskundige vleugels van Loopcoach Bart kreeg ik een schema van 13 weken.
Een schema om me weer vertrouwen te geven en loopplezier.
En zit het nu in het hoofd of niet? Het werkt, ik loop weer met plezier, had nog geen zware benen, en ik lach :-)
Is er iets mooiers?
Ik hou jullie zeker op de hoogte over wat ik doe maar eerst een receptje.
Op het werk van mijn man zijn er de ganse week acties tvv 'Climbing for Parkinson'.
En iedereen die mij kent, weet dat ik mij graag gooi voor het goeie doel.
De taart met blauwe bessen en amandelen maakte ik zo :
  • 400 gr blauwe bessen (ik gebruikte diegene uit de diepvries van de Colruyt)
  • 150 gr boter
  • 3 eieren
  • 1 rol bladerdeeg
  • 120 gr amandelpoeder
  • 150 gr abrikozencompote
  • 100 gr vloeibare honing
  • 120 gr zelfrijzende bloem
Verwarm de oven op 180°C.
Laat de boter smelten (zachtjes worden).
Meng de boter, met de honing, de bloem en het amandelpoeder. Voeg de eieren toe.
Leg de bladerdeeg in een vorm, inprikken met een vork.
Besmeer het deeg met de compote van abrikozen.
Giet het mengsel erop.
Werk af met de bosbessen.
Zet in de oven voor 45 min (eventueel de laatste minuten afdekken)

Smakelijk!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten