genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 22 juli 2016

Courgetti met een pesto van erwtjes, nooit meer diëten maar toch elke dag feest!

Wat een geluk heb ik in mijn leven.
Ik kreeg van een lieve collega een mooie schenking zelf geteelde groenten en ik mocht kokkerellen voor mijn aller liefste ex-collega's. Van deze courgetten maakte ik courgetti en van de komkommer tzatziki.
De zon scheen, we babbelden en genoten van dit subliem gerecht.

Pasta heb ik al jaren afgezworen en deze courgetti is dan ook een snelle en lekker lichte vervanging.
Ik gebruikte voor 8 personen
voor de courgetti

2 grote courgetten en trok ze met mijn juliennesnijder in courgetti en ik kookte die gedurende 2 minuten
voor de pesto
  • 200 gr erwten (het waren diepvrieserwten die ik twee minuten blancheerde)
  • 2 bosjes basilicum
  • 100 gr walnoten
  • sap van een halve citroen
  • 1 avocado
  • peper en zout
  • 2 teentjes look
  • olijfolie (afhankelijk van de nood om tot aan een mooie homogene substantie te komen)
En mixen tot je een mooie pesto bekomt. Ik gebruikte er mijn Thermomix voor maar met de blender of de staafmixer lukt het ook.

Serveren met extra erwtjes, walnoten, fetakaas, Parmezaanse kaas.
Smakelijk!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten