genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 17 januari 2016

Weg met digibesitas, sporten en bewust bezig zijn is de nieuwe lifestyle, eetdagboek dag 10

Zijn we goed bezig of zijn we héél goed bezig?
Zondagochtend 8 uur, een paar uren in bed en
zo ziet het wegdek eruit.
Maar we blijven volharden, negeren gekneusde ribben en vermoeidheid, we gaan ervoor.
Een loopke van 12,5 km doen en ervoor, zoals altijd, een autistische ochtend, kwestie van toch te slagen.
Maar het werkt, we lopen een glad parcours (woordspeling?), praten over véél te véél GSM gebruik op ongepaste momenten (digibesitas) en over motivatie, bewust bezig zijn en opdoen van vitamine D.
En we babbelen vooral over alles en nog wat, we zijn met 140, de groep motiveert en stimuleert.
Ben super blij met mijn schoonzus die in de wolken is van LCHF en zelfs al resultaat heeft na een paar dagen. Joepie, ooit word ik nog coach (keep on dreaming!).
De tijd vliegt, middag, douche en in de keuken een overheerlijke LCHF maaltijd prepareren.
Ik had een alternatieve lasagne in mijn gedachten en het was super!
voor 4 personen
  • 500 gr gegrilde groenten (variatie aan aubergine, courgette, paprika)
  • 400 gr gehakt (gehakt varkensvlees)
  • 1 kilo verse tomaten
  • 3 eetlepels volle room
  • 150 gr cheddar in plakes
  • een handje vol gemalen noten (ik koos voor amandelen)
  • veel verse kruiden en ook (Provencaalse kruiden en Italiaanse kruiden)


We leggen laagjes, en beginnen met de gegrilde groenten, tomaten in plakjes, gehakt en de kaas en erna gegrilde groenten, tomaten en afwerken met de noten. Flink kruiden en de room erover druppelen.
Een half uur in de oven op 200 °C en het smaakt, subliem!!
Nu nog een relaxte zondagnamiddag, hebben nog een restje voor morgenmiddag.
Relaxt was fout, een ganse namiddag gesleurd met hout (ja we moeten weer tijdelijk in de oude woning zonder CV) maar ik had het warm (2°C?).
We kregen nog bezoek van Koen en Trui, ze dronken water, wij niet :-)

Het avondeten was
courgettigpasta met een saus van véél groenten en gemalen parmezaan!
Speciaal voor mijn nieuwe volgers, want mijn blog doet het weer goed hoor.
Elke dag méér en méér views, joepie!!





1 opmerking: