genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

donderdag 14 januari 2016

Detox dag 7, eetdagboek bijhouden om af te vallen met LCHF, bacon and eggs and low carb!

Een rare ochtend, koud, wind en nat en een angstig bericht op de radio.
Er zijn verschillende aanslagen in het centrum van Jakarta gebeurd. Ik hoor winkelcentrum, Starbucks, enz...help mijn broer woont in Jakarta. Waar is hij? Ik stuur een bericht maar krijg voorlopig géén antwoord...maar ik denk positief, cross fingers!!
Ik vlieg op het ontbijt. De eerste keer dat ik eieren eet in de vroegte van de dag.
Ik bak twee plakken bacon in een tefalpan, doe er twee tomaten op (in plakjes) en klop 1 ei los met 1 eetlepel volle room. Het ei op de vlees-tomaat mengeling doen, kruiden met lekkere peper en bakken tot gaar.
Dit moet echt wennen. De avocado vond ik nog vrij normaal bij het ontbijt, maar dit...ik zie wel.
Een halve dag werken, dus ik hoef me voorlopig nog niet te bekommeren om het middagmaal.
Mijn buik is trouwens fameus gevuld na zo een huzarenontbijt.
En het middagmaal werden restjes van de ovenschotel van gisteren, zo lekker en tevéél...gegeten.
Deze avond mogen we naar een chique restaurant in Oudenaarde.
En het was geslaagd.
Voorgerecht was zeekat met lengfilet en schorseneer.
Hoofdgerecht was jonge duif met rode biet en kruidenslaatje en het dessert was een variatie op 'peer'.
Ik dronk daar een glas witte wijn en een glas rode wijn bij en een fles water.
De boog kan niet altijd gespannen staan :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten