genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 15 januari 2016

Dag 8 eetdagboek, het belang van vezels en af en toe vasten of intermittent fasting

Een atypische start van mijn dag.
Ik ontbijt altijd, maar vandaag niet. Als je het verslag van Laska leest, dan kan het zeker geen kwaad.
Gisteren hadden we een super lekker uitje naar een sterrenrestaurant en ik heb helemaal géén hongergevoel. Dus ik drink een paar glazen water en groene thee en een tas koffie Tegen 10h drink ik een glas water met psylliumvezels, geeft een extra vol gevoel en veel vezels kunnen nooit geen kwaad.
Ik leerde deze vezels kennen via Chris Powell, ja ik geef het toe, één van de coaches waar ik naar opkijk. Hij ziet er altijd zo welgezind en begripvol uit maar het is toch met de harde hand.
En de vezels raadt hij aan als je een uitje hebt, het vult goed en zorgt voor een vlotte stoelgang.
"If you are going to a party or out to eat with friends, take psyllium fiber pills beforehand"
Bij mij zijn het géén pillen, maar poeder. Het zorgt wel voor een rare substantie in het glas, maar het went :-)
En heb ik géén honger? Neen en meer nog...
Ik heb deze middag alweer een etentje op mijn planning staan en een aangename voormiddag ook.
Gelaatsverzorging, voeten laten soigneren, dus ik kom totaal opgeblonken buiten!
En het was leuk.
Lekker bij gebabbeld met Lut. Zo leuk, best friends for ever!!

Een dagschotel, maar toch mijn principes gevolgd
  • tomatensoep (zonder brood) 
  • steak 
  • een slaatje 
  • handgesneden frieten waar ik niet van heb genomen)
  • twee glazen wijn (ik had eerst azijn getypt, waarom ;-) ?)
We kunnen er weer tegen tot deze avond.
's Avonds een lekkere apero en erna bloemkool met kip (bereid met champignons en volle room).

1 opmerking:

  1. Je foto's vind ik ook ideaal bij je blog, zo zie ik beter de hoeveelheid wat gegeten mag worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen