genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

donderdag 21 januari 2016

Dag 14 eetdagboek, het bos tussen de bomen vinden, Sandra Bekkari, Pascale Naessens of ...LCHF, courgettenwrap!

Ik ben 14 dagen ver en ben 2 kilo kwijt, ziezo, nog 14 dagen te gaan...ja dat zou mooi zijn :-)
We doen gewoon voort, het is mega lekker, heb géén honger en het werkt.
En het interesseert blijkbaar wel héél veel mensen.
Mijn collega's hadden gisteren blijkbaar ook alle details van deze 'low carb high fat' opgezocht.
Maar ik weet het...het zit vooral tussen de oren. Als je je best doet, gemotiveerd bent, ja, dan werkt het hé!
Ik hoorde van een nichtje en van een collega enthousiaste uitingen over Sandra Bekkari haar boeken en werkwijze. Ik had een boek in mijn handen en...ik was een beetje ontgoocheld. Zo eenvoudig wat ze neerpent. Kan ik dan ook een boek schrijven?
De hapjes princes schreef er ook al een review over en is blijkbaar wel enthousiast.
Maar zoals jullie weten ben ik nu vooral enthousiast over avocado's, groenten, volle producten en vlees, vis en noten en pitten.
Deze ochtend lag ik in mijn bed al te denken aan mijn ontbijt.
En het werd
  • 60 gr gerookte zalm
  • 60 gr komkommer
  • 1/2 avocado

De max!
Mijn tas is gevuld met een thermos thee met gember, komijn, koriander en groene thee en een thermos soep, een portie psylliumvezels en véél positieve energie!!
Deze middag zullen het restjes worden en voor deze avond voorzie ik courgettenwraps, joepie, een uitdaging, ik moet nog eens zoeken welk receptje het wordt!!
En de wraps zijn gelukt, beter dan mijn foto's.
ik gebruikte voor 4 wraps
  • 1 geraspte courgette
  • 2 eieren
  • 25 gr geraspte parmezaan
  • kruidenzout
  • pepet
  • 40 gr amandelmeel

Alles goed mengen en op een bakplaat leggen, bakken gedurende 45 minuten op 180°C.
Beleggen met feta, kip, avocado, groenten, ...

En nu nog kunnen oprollen :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten