genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

woensdag 8 april 2015

Carrotcake, vetvrij en glutenvrij, voedselzandlopergewijs genieten van dessert en gebak

Heb mijn toerke gelopen en mijn buikspieroefeningen gedaan, beloning mag dus komen!
En vandaag is dit een lekkere (ook al zeg ik het zelf) wortelcake. Meer nog, niet alleen ik ben overtuigd, maar ook mijn huisgenoten. Dus uitgebreid getest en voorgeproefd en goed bevonden.
Voor dit mooi exemplaar (gebakken in een cakevorm) gebruikte ik
  • 300 gr amandelmeel
  • 2 zakjes bakpoeder
  • 4 eieren
  • 3 koffielepels kaneel (njammie!)
  • 1 koffielepel koekkruiden
  • 100 gr griekse yoghurt
  • 50 gr bruine suiker
  • 75 gr rietsuiker
  • 100 gr grofgehakte walnoten
  • 500 gr geraspte wortels

Klop de eieren los met de suiker voor een paar minuten. Meng erna alles door elkaar.
Vul een cakevorm met deze mengeling. Bakken gedurende 55 minuten op 180°C.

Ik maakte er vroeger ook al één, compleet anders maar ook met wortels :-)

En deze notencake moet je zeker ook proberen, trouwens véél mooieren foto's dankzij mijn dochter!

 

Geniet ervan en laat gerust ook weten wat je van de andere desserts vindt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten