genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 22 februari 2015

Openhartige blog, kiezen voor een alcoholvrij 2015!

Ja, we zijn ondertussen al 38 dagen ver in de #whole100 en het gaat goed :-) Wat denk je van deze maaltijdsoep met kip en zeer veel groenten? Is mijn levenswijze afzien? Ik denk het niet hé!
Hoe combineer ik een doorsnee leven met een streng beleid?
Dat wil zeggen dat ik voor 95% alle regels volg en de overige 5% zijn de visites, de extraatjes die er net een beetje van afwijken... Gisterenavond een leuk feestje gehad met een vispannetje op het menu, het smaakte. Deze middag was het parelhoen met veel groentjes op restaurant.
Stelregels als, laat de kroketten liggen, blijf van frieten, eet niet gepaneerd, en schuif het brood aan de kant, zijn er al zo ingebakken, eenvoudig dus! Maar wat ik vooral doe, is genieten!


Alcohol was geen enkel probleem, whaw, wat voel ik me fantastisch op mijn gemak. Je hoeft je nooit af te vragen of je mag autorijden, of je nu niet echt zwanst of hoe je hoofd de volgende ochtend zal voelen... Precies een dagboek van iemand die veel dronk? Neen, toch niet. De laatste vier jaar dronk ik héél af en toe een glas, de jaren ervoor durfe ik wel eens een glas teveel drinken (maar dit is al héél lang geleden).
En...weet je dat je je moet verdedigen waarom je niet drinkt? Allé toch ééntje mag, allé dat kan toch geen kwaad, allé moet je nu zo radicaal zijn,... Ja, zo ben ik, op naar #alcoholvrij2015!
Geen alcohol drinken spaart veel tijd uit. Je presteert beter, je moet niet bekomen van zware avonden, je hangt niet in de zetel of het bed na een bezoekje en ...je moet minder naar de glasbol.
Pech voor de verkopers van wijn en cava, sorry, ik ben een slechte klant!

Ik wijk af, ik wou een lekker gerechtje voorstellen.
Vorige week had ik bezoek en wou toch een beetje alternatief uit de hoek komen.
Als voorgerecht serveerde ik een zelfgemaakte kippenburger, een verfijnd en homemade hapje vol kruiden.
Voor 8 burgers gebruikte ik
  • 2 kippenfilets (in stukjes gesneden)
  • citroengras - geraspt
  • pili pili - 1 stuk
  • pijpajuintjes - fijn gesneden
  • gember - geraspt
  • koriandersteeltje 
  • komijn, mespunt
  • peper en zout
  • 1 ei
  • 1 koffielepel vissaus

Mix alle ingrediënten bij elkaar tot je een homogene massa bekomt. Vorm er burgers van (maak je handen nat, dan kleven ze niet).
Bak in een pan met olijfolie.

Serveer met salsa van paprika, tomaat en munt met sojasaus.

Smakelijk en als ik je ergens mee kan helpen? Gooi het op de blog.
En ter info, we blijven lopen :-) hoe actiever, hoe positiever!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten