genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zaterdag 14 februari 2015

De eerste #whole30 zit erop en we toasten met een appel-gember-kaneel brouwsel!

De eerste 30 dagen zijn gepasseerd, de #whole30 zit erop. Hier ben ik aan het genieten van een alternatief aperitief, warm appelsap met een toets van kaneel en gember (voor het eerst gedronken bij Huize Colette in Gent tijdens het lichtfestival).
Wil je dit drankje ook eens proberen thuis?
  • 1 appel
  • 1 kaneelstok
  • geraspt stukje gember
  • ev suiker
Ik maakte vers appelsap door de appel te mixen samen met een beetje water. Laten opwarmen en kruiden met gember en kaneel. Voor diegene die het niet zoet genoeg vinden, voeg beetje suiker toe!

Zo lekker verkwikkend, zo deugddoend!

En zoals je daarnet las, de eerste #whole30 zit erop maar ik doe voort. Op naar de #whole100 tot ergens in de maand april, zo gemotiveerd ben ik!

Ondertussen ben ik al een expert geworden in koken zonder zuivel (hoe smaakt kaas?), zonder granen (sausjes maken met amandelmeel bv), zonder peulvruchten, zonder soja, zonder suiker,...
Sommige dingen heb ik in den beginne wel gemist, soja bv en havermout. Maar het went en de supersmoothies van 's ochtends zijn fantastisch.

Wat ik niet heb gemist, is alcohol. Deze maand 'zonder' vloog voorbij.
Meer nog, ik ga ermee door.
Ik ga voor een #alcoholvrij2015!
Er bestaan zoveel lekkere soorten thee en water (light dranken moet je mijden als de pest), keuze genoeg dus.

Wie doet mee en trekt er ondertussen ook de loopschoenen aan?
Extra motivatie nodig? Ik verloor er 5 kilo mee!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten