genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 29 augustus 2014

Voedselzandloperbrood, de beste post in mijn blogcarrière

De zon schijnt op deze laatste weekdag van augustus en ik voel me direct in form om te bloggen.
Het ganse huis staat overhoop omdat ik ga poetsen (lees gerust tussen de lijnen dat ik dit echt niet graag doe, maar soms breekt nood wet...) en kijk ik heb alweer een excuus gevonden om er even vanonder te muizen.

Deze blog speciaal voor iedereen die nog net niet overtuigd is omtrent de voedselzandloper?

Heb jij mijn allerbeste post al opgezocht? Met fierheid mag ik zeggen dat het al meer dan 20.000 keer bekeken werd, joepie!

Toch wel duidelijk een teken dat mensen iets van 'brood' willen eten...alhoewel ik daar zelf, na 3 jaar, eigenlijk nooit meer naar hunker, maar toch!

Deze kan gemaakt worden met fruit voor bij het ontbijt of puur als hartige snack!

Alternatief voor het klassieke brood?

Voedselzandlopergewijs leven is eigenlijk niet moeilijk als je maar een aantal tips meedraagt

  • eet minstens drie maaltijden en hou deze regel in gedachte (Eet 's morgens als een koning, 's middags als een prins en 's avonds als een bedelaar)

  • de voorbereiding is de helft van het werk, plan je eetdag goed
  • zorg voor voldoende voorraad (daarbij kan je af en toe je toevlucht zoeken in diepvriesgroenten of -fruit)
  • honger is geen optie

  • water en groene, witte en gemberthee zijn de beste dorstlessers en lekker
  • durf neen te zeggen tegen 'verboden' voedingsmiddelen
  • geloof in de kracht van kleur, fruit en groenten hebben dit in alle verscheidenheid
  • laat je niet vangen door excuses van allé nog ééntje of vandaag mag je toch eens zondigen...
Zorg dat je bij elke maaltijd één of meerdere van deze lijst gebruikt
  • rode vruchten
  • groene groenten
  • havermout
  • bonen of peulvruchten
  • noten of pitten
  • ei
  • olijfolie
  • avocado
  • vette vis of mager vlees 
Probeer deze zoveel mogelijk te vermijden
  • alle prefab food, zit vol van....(ik durf het hier niet te schrijven)

  • geraffineerde suikers
  • transvetten
  • granen (met uitzondering van havermout)
  • rood vlees of orgaanvlees
Kijk ook nog eens naar deze post : hoe het allemaal begon...

en voor en na doet het ook altijd goed!








1 opmerking:

  1. Wat een goeie voornemens voor augustus! Knap... Ik ben hier toevallig via Peperel terechtgekomen en ben je meteen gaan volgen... Lekkere gezonde receptjes!
    Mijn BMI daardoor naar beneden helpen is al helemaal ok! Ik heb hier veel bij te lezen!
    Groetjes
    Onliemie

    BeantwoordenVerwijderen