genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

woensdag 27 november 2013

Foodblogswap, havermoutstokjes, lekker voedselzandlopertussendoortje

Op de valreep ben ik hier met mijn post voor de foodblogswap... Ik ben lid van de foodbloggers en die organiseren elke maand een swap en ik mocht deze maand koken van http://puursuzanne.wordpress.com/, de blog van Suzanne dus. Ik kook een gerechtje dat ook bij de voedselzandloper past en het werden, zoals Suzanne ze benoemt, de kaasstengels. Ik noem ze havermoutstokjes, een lekker voedselzandlopertussendoortje!

Ik gebruikte voor mijn creatie
  • 100 gr havermout
  • 100 gr geraspte comtékaas (60 gr door het mengsel doen)
  • 2 eetlepels lijnzaad
  • 1 eetlepel chiazaad
  • 1/2 koffielepel gemalen komijn
  • 2 eieren

Goed mengen en op een bakplaat leggen, bestrooien met de rest van de kaas. Mijn deeg was wel niet gebonden, maar ik maakte er toch een soort vormpjes van (balkjes) en ze waren overheerlijk na het bakken op 200°C gedurende een kwartiertje.
 Njammie een echte aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten