genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

vrijdag 13 september 2013

Voedselzandlopertaart met zoete aardappel en courgette

Vrijdag de dertiende, hopelijk ben je niet bijgelovig....ik niet....help...
Ben bijna een jaar aan het bloggen, al bijna 160.000 pageviews, man ik word er niet goed van, wat moet ik schrijven?
Hetgeen ik wil zeggen natuurlijk, hup dit is het.

Op gewicht blijven is niet eenvoudig. Diëten is niet goed, terecht, maar een nieuwe leefwijze aanhouden, is ook niet evident. We zijn sociale mensen, komen zeer veel in de verleiding van 'ongezonde' ingrediënten, dus we gaan moeten ermee leren omgaan. Amai, ik zou gezondheidsconsulente moeten zijn, mensen motiveren, aantonen wat het beste is, en kijk, dit probeer ik op de blog.
Maximaal genieten is niet 'moeilijk', we zijn gezond bezig en doen alles om dit zo te houden.
Zoete aardappel is zo een dankbaar product, je kan het lang bewaren en heeft veel mogelijkheden.
Ziezo, voldoende uitleg?
We vliegen erin:
Voor een taartvorm van 26 cm gebruiken we
  • 2 courgetten om plakken van te snijden, zo dun mogelijk met een dunschiller
  • 1 kg zoete aardappel, grof geraspt
  • veel verse kruiden
  • 1 zoete aardappel van 200 gr (gestoofd en erna pureren)
  • peper en kruidenzout
  • 3 eieren
Ziezo, we gaan de schotel vullen.
Leg op de onderkant laagjes courgette tot de bodem volledig vol ligt (net zoals een bodem van deeg). Doe erna het mengsel erop van de gepureerde zoete aardappel, de geraspte aardappel, de eitjes en veel kruiden.
Bakken gedurende 50 minuten, eerst op 200°C, de laatste 20 minuten op 175°C.

Smakelijk eten en deze taart kan ook zeer gemakkelijk als hapje geserveerd worden met een slaatje.

Joepie, eindelijk kunnen we elk moment genieten van hartige taart. Als ze maar gezond zijn en voedselzandlopergewijs. :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten