genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

maandag 26 augustus 2013

Guacamole in de trostomaatjes, eenvoudig hapje

Guacamole maken heb ik nog niet gedaan op de blog, dus bij deze...









Avocados zijn supergezond, ik eet er minstens ééntje per dag. Het eten van deze lekkernij zou ervoor zorgen dat onze buikomtrek gaat slinken :-). Suggesties nodig met avocado?
Misschien kan dit receptje je ook helpen om je dagelijkse dosis binnen te krijgen?
Deze opgevulde tomaatjes zijn een echte aanrader als tussendoortje, als hapje of als bijgerecht.
We gebruiken
  • 20 kleine trostomaatjes (om op te vullen)
  • 1 avocado
  • sap van een halve limoen
  • 2 teentjes knoflook
  • 1 eetlepel lekkere olijfolie (ik gebruikte nummer 1)
  • 2 teentjes knoflook (geperst)
  • peper
  • pili pili of 1 fijngesneden pepertje
  • koriander (handvol blaadjes)
Plet alle ingrediënten (niet de tomaatjes hé) tot je een homogene massa bekomt. Eventueel nog een beetje bijkruiden met peper en zout.


Hol de kleine tomaatjes uit en vul ze op met de guacamole.
Serveer het op verschillende momenten van de dag, het smaakt altijd!

1 opmerking:

  1. Alweer een zalig gerechtje, het moet niet altijd moeilijk zijn. Deze deed ik in combinatie met het zalmvoorgerechtje.
    Vanavond doe ik dat voor 16 man, slik :p

    BeantwoordenVerwijderen