genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

zondag 13 januari 2013

Broccolitaartje, feestelijke variatie

Een broccolitaartje als bijgerecht, is eens wat anders en zeer eenvoudig.


We nemen een broccoli, snijden hem in roosjes en laten garen in een heel klein beetje water.

Afgieten, kruiden met peper, zout en nootmuskaat en mixen tot een puree. Je zal ongeveer een 300 gr puree hebben van 1 knol. Voeg 100 ml sojaroom toe en 1 ei.

Doe het mengsel in siliconevormpjes en laat 20 minuten bakken op 180°C.
Super lekker en ook een beetje feestelijk!

5 opmerkingen:

  1. ziet er erg lekker uit, leuk alternatief voor een vegetarische burger! groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aha, daar is de broccoli, merci Carine! grts, Lucia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb deze onlangs gemaakt, maar helaas bleven ze aan de muffinvorm kleven. Ik had die muffinvormpjes wel goed ingeolied. Ik heb het dan nog even terug in de oven gezet, maar helaas : het kwam er dus uit als puree... Wat zou verkeerd gegaan zijn? Spijtig, want ik vind het wel een supergerecht, heel makkelijk en niet teveel werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag getest en goedgekeurd! Héél lekker!
    Ik ga ze zeker nog eens maken...

    @Cindy: ik spoel mijn siliconen vormen altijd gewoon om met water voor ik ze vul. Ik gebruik nooit vetstof. Werkt perfect, heb nog nooit iets gehad dat bleef kleven...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vandaag getest en goedgekeurd! Héél lekker!
    Ik ga ze zeker nog eens maken...

    @Cindy: Ik spoel mijn siliconen vormen altijd om met water voor ik ze vul, ik gebruik nooit vetstof. Werkt perfect, heb nog nooit iets gehad dat bleef kleven...

    BeantwoordenVerwijderen