genieten van pure keuken

genieten van pure keuken
Lekker zelf experimenteren met gezonde voeding.

woensdag 17 oktober 2012

Mijn nieuwe BMI geeft me energie.

Mag het eens iets anders zijn vandaag?
Veel heb ik nog niet verteld over mezelf. Ik ben zot van koken, ben opgegroeid tussen de groenten, dus de link naar de gezonde keuken is snel gemaakt.
Drukte, werk en andere beslommeringen, laten niet altijd toe om licht, evenwichtig en gezond koken als prioritair te zien. Een tijd geleden, namelijk 323 dagen geleden (heb dit nageteld hé) had ik er genoeg van. Geen excuses meer om dingen te eten die 'gemakkelijk' zijn. Omdat ik al altijd bezeten bezig was in de keuken, was het dan ook niet zo moeilijk om het over een andere boeg te gooien.
Ik las het wasborddieet , was snel te vinden voor de groene groenten, de rode vruchten en nog zoveel meer. Ik had de drive helemaal te pakken.
Toen kwam de voedselzandloper uit. Ik moest hem bestellen, uitverkocht.. Maar toen ik hem te pakken kreeg, heb ik hem verslonden, meer nog, ik ben eraan verslaafd vrees ik.

Veel kritiek kreeg hij al, de voedselzandloper, maar ik voel mij er goed bij.
En wat ik dus eigenlijk wil zeggen dat is dat mijn BMI in die 323 dagen is veranderd van
29.62 naar 22,33 en ja daar ben ik wel een beetje fier op.
Ik hoop dat ik jullie dus op deze blog kan blijven boeien, nu je een beetje meer achtergrond hebt, over mijn drijfveren, mijn voorkeuren voor alle natuurlijke voedingsstoffen en vooral :
wat je zelf maakt, dat maak je beter hé.
Organisatie, ja dat is inderdaad belangrijk. Ik had het al eens over mijn ontbijt en dat vraagt beetje inspanning 's morgens. Maar ben ik trots, als ik op mijn gemak, op de trein, doosje voor doosje openmaak en laat smaken.
Een aanrader?
Zo zien mijn potjes eruit :
sap van een granaatappel, de pulp van het vers geperst sap van mijn huisgenoten, een doosje fruit, een doosje havermoutpap en een doosje met gedroogde vijgen...







En zo verdwijnt het in de rugzak :

Overal jaloerse blikken op de trein...

Suggesties voor ontbijt? Tussendoortjes? Slaatjes?

 








1 opmerking:

  1. En zoveel lekkerder dan iets uit de automaat of de standaard droge hollandse boterham. Ik zal ook eens wat vaker vers granaatappelsap maken. Bedankt voor de positieve stimulatie.

    BeantwoordenVerwijderen